Tuesday, June 14, 2011

Ku rela cinta ini bertamu...

Tatkala cinta mengetuk hati,
Aku masih dalam terpinga,
Perlukah kuterima takdir ini,
Yang aku dan kau perlu bersama....

Salam kepada semua yang baca blog saya...(ce wah...konon macam ramai je yg baca blog saya...kih3)


Intro di atas adalah daripada novel ku rela cinta ini bertamu, novel yang baru je saya beli dan dah selesai saya baca dalam masa dua hari...novel nie sebenarnya saya pernah baca dalam internet...tapi lupa kat mana...blog penulis ke ek?

Hurm...so nak komen ke pasal novel ni???...ok...kalau bagi pendapat saya novel ni memang besh sangat2...saya bagi 4 setengah bintang lah untuk novel ni...jalan cerita yang menarik...ada konflik,tapi xberapa sukar diselesaikan...penulis mengambarkan watak “Qistina Balqish” sebagai seorang isteri yang lemah lembut,taat dan setia pada suaminya ...yang membuatkan saya cukup tertarik dengan watak dia... J

Tiba2 je teringat kat lagu isteri solehah yang tersangat bermakna liriknya...                                         

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata, penawar hati, penajam fikiran
Di rumah dia isteri, di jalanan kawan
Di waktu kita buntu, dia penunjuk jalan

Pandangan kita diperteguhkan
Menjadikan kita tetap pendirian
Ilmu yang diberi dapat disimpan
Kita lupa, dia mengingatkan

Nasihat kita dijadikan pakaian
Silap kita, dia betulkan
Penghibur di waktu kesunyian
Terasa ramai bila bersamanya

Dia umpama tongkat si buta
Bila tiada satu kehilangan
Dia ibarat simpanan ilmu
Semoga kekal untuk diwariskan





kredit untuk nuril bahanudin-penulis novel ku rela cinta ini bertamu... ^_^


p/s : hayati ya lirik lagu tu... :)

No comments:

Post a Comment