Thursday, June 16, 2011

Laptop rosak???...

Salam kepada semua...sebenarnya nak citer pasal laptop rosak...hurm, untuk kawan2 saya diorang mesti terkejut coz laptop saya memang dah lama xda pun...dah kena campak kat lombong dah...lingkup sampai xboleh diselamatkan lagi...huhu...sedihnya

Skang ni pun pinjam laptop my Bro je...nasib baik lah dia berbaik hati...kesian kat adik dia ni xda laptop nak buat report...besh kan ada abang macam ni...lalala...kredit to adigun miklo...hehe

Ok, sebenarnya laptop yang rosak ni laptop my little sis...dia ni memang barang dia, dia xcare sangat...biar je campak sana sini...huhu...xkan saya yang nak bising2 kan...sebab bukan my stuff...lalala...kang dia cakap sibuk je angah ni...kan dah kena...toink2

gambar ni saya amek dari folder dia....lalala

Ni lah my sis yang saya cakap tu...skema kan...biasa lah budak dekan tiap2 sem memang rope nerd macam ni kan...hehe... (kalau dia tau saya tulis ni memang mengamuk lah dia)...tapi dia xkan tau kalau xde orang gtaw dia...kan2

Hurm,story pasai laptop dia ni bermula pada satu petang...kih3...skema x ayat ni...


Dialog sepetang...

Ipah    : hello, angah...ang buat ape? ( tu je lah ayat dia kalau setiap kali call...nama dia nurul    iffah...tapi nama dia kat umah panggil ipah je...)

Angah: xbuat pape lah...angah dok tengok tv je...nape?

Ipah   : angah, aku rasa laptop aku rosak lah...tadi pagi kawan aku guna...tiba2 bila aku buka balik...dah xleh nak on...gelap je skrin dia...(cakap dalam nada susah hati)...aku dah lah nak kena guna laptop skang ni sebab nak setting program...

Angah: ang dah try off and on balik ke...xpelah...biarkan dulu...nanti ang  try on balik...

Ipah   : ok lah...nanti aku call balik k...

Bila malam menjelma...hahaha...macam lawak je ayat ni...tiba2 si ipah ni call balik...

Ipah     : Hello, angah...ang buat pe?...(mesti ayat yang sama je dia ulang bila call)


Angah : xbuat pape lah...

Ipah    : angah...member aku dah bawa laptop g kedai kawan dia...kawan dia cakap hard disk laptop aku rosak lah...kalau nak repair sekali format RM250...

Angah : ha?...hard disk rosak...biar betul...xpernah angah dengar...selalunya rosak chip ke, mother board ke, ni hard disk boleh rosak...huish...RM250???...ang dah tanya kedai lain ke...gi tanya kedai lain dulu...pastikan betul2 rosak kat hard disk ke x...jangan jadi macam laptop angah...last2 bukan makin baik...makin lingkup de lah...huhu

Ipah   : hurm...aku ingat nak repair kat situ je lah...malas lah nak g tanya tempat len lagi...lagipun aku nak guna cepat...

Angah : hish...(ni yang rasa nak marah ni)...xpelah...ang bawa balik laptop tu...nanti angah try tanya kat sini lak...kalau xsempat siap...xpelah, ang guna laptop abg ni dlu.

Ipah : hurm...ok lah macam tu...nanti aku bawa balik lah...

Ok...tu je dialog yang dapat ditulis...sekian...hehe

Then my sis pun  bawak balik laptopnya ke rumah...

Tarikh 15/6/2011

Saya pun minta syapik (adik lelaki saya) tolong bawak laptop tu g tanya kat kedai area kamunting...
pastu  dah habis survey, ada tokey kedai call and confirmkan yang memang hard disk tu yang rosak...hurm, xpelah kalau macam tu...
berapa ya nak repair???...tokey tu cakap RM 180 sekali ngan format...hurm, bolehlah...done...
bila boleh siap ya...tokey tu cakap esok jugak boleh siap...hurm, boleh2...confirm arrr...

Tarikh 16/6/2011 jam 3 ptg...

syapik gi kedai amek laptop tu...dah sampai rumah, saya pun terus buka laptop...tengok2 n belek2...hurm, ok lah...macam new born lah...ape pun xda...habis semua data2 xdapat diselamatkan...huhu

Ni hasilnya....dah boleh on kan...kih3








 p/s : jimat duit RM70...hehehe...







No comments:

Post a Comment